mandag 23. mars 2009

Vitale mål!!


Denne vekas tema er TALL/SIFFER!!
Eg har eit noko anstrengt forhold til tal, og i alle fall i matematisk samanheng...
Sjølv om eg rågod på å huske bursdagar og telefonnummer;9)
Kva skal eg finne på denne gangen då??
Gruble, gruble....
Gjekk på jakt med kameraet, men fann liksom ikkje noko som slo heilt an...
Studerte klokka litt, og så glei blikket litt ned, og
PANG!! Ein ide er født....



Mitt bidrag denne veka er mine to største livsprestasjonars vitale fødselsmål....
Samt fødsels og dåpsdato....
Fredrik var berre eit bittelite knøtt når han vart fødd, medan Rakel var LITT større...
*Kremt*, ser utifrå kommentarane at det er fleire som trur at eg har brodert desse sjølv, så her må det ei korrigering til;9)
Det er Oldebesta, mi Besta(Mormor) som har brodert til begge to!! Dei inngikk som ein del av dåpsgava til begge to....Ei veldig personleg og utruleg flott gåve....
Besta er eit unikum når det gjeld brodering, og eg har fått fleire dukar av henne:0)

Nemnte eg at eg har eit anstrengt forhold til tal i matematisk samanheng??
Å, eg gjorde det ja...
Men det kan nesten ikkje poengterast ofte nok, he he....
Fredrik sitt beste fag er heldigvis matematikk, og her har nok faren sine evner slått inn, så får tida etterkvart vise om Rakel har fått desse evnene og...Men foreløpig ser det bra ut:0)
For fleire taltolkningar, klikk HER

33 kommentarer:

Mandy Lou sa...

Fine broderier. Kjekt å ha disse sifferne på veggen.
Bildet fra matteboka var veldig koselig.
God løsning av temaet!

Som dagene går sa...

Koselig løsninpå talloppgaven. Har også sydd slike klokkestreng til barnebarna mine.

Lill sa...

Hei hei min venn :0))
Så fint tolkning av tema:0))) Nydeleg handarbeid du viser her Line. Og dikt og bilder i forrige innlegg var kjempeflott. Nyt dagen. Eg teller ned til påske og tur på øya som du forstår. Treng ro i sjel og sinn no.
Klem til deg

Anonym sa...

Hallo Line! Så fine broderier - sånt som er morsomt å ha. Koselig tolkning fra deg denne uken. PS! Jeg har også et anstrengt forhold til tall og matematikk:o) Ha en fin dag, min venn. Klem fra Randi**

~♥~ Monica S sa...

FLott!! Slike klokkestrengar er vakre.. er det ikkje det dei heiter?? trur det!
Heldig du som har så mange! ;-)
Flott bidrag!

Monica

Anonym sa...

Tall er både skummelt og spennende, morsomt og slitsomt. Flott løsning på emnet. Og minner meg på at jeg ennå ikke har fått rammet inn mine to broderier min søster laget til ungene her :O
Ha en flott dag, Line!

Klem:))

Tara sa...

så koselig å ha de vitale mål i broderi:))) har du laget selv???
denne tolket du bra...men det gjør du jo faktisk alltid:)))
skal prøve å få tatt den jeg og...har så utrolig liten tid for tida!!! er blitt veldig lite blogging...

takk for kommentarer hos mikael...han sletter alle bildene han tar for tida...så vi får prøve å redde noen av filmene han lager...de er jo vel så morsomme:)))

ha en fin dag line:)))
klem tara...

heidi sa...

Hei Line og takk for kommentar inne hos meg!

Koselig løsning av oppgava inne hos deg. Dette er tall eller siffer man husker for alltid!

Vibeke sa...

Sød tolkning af emnet, - og man kan da sige, at der er lagt et større arbejde i det!:)
Mkh. Vibeke

Hobbygåsa sa...

Flott tolkning og nydelig håndarbeid! Ha en fin uke!

JULIEK sa...

Fine tolkninger : )

Havfruen sa...

Flott tolkning:) Jeg er så enig vedr dette med matikk..uff..der er jeg kjempedårlig.

Takk for bursdagshilsen..dagen har så langt bestått av husvask:( men med hund i huset må det til.

Ha en flott tallrik dag:)

Made by KKann sa...

..herlige tall!! Smil!

Ha en super mandag!

KlemKKann

Evami sa...

Har et sånt til størstemann jeg,mens mamsen holder på med minsten sitt enda,etter 1 år og 5 mnd,tihi..
FLott løsning:) OG matte ja,skal vel få noe å bryne meg på etterhvert jeg også! Kjekt mankan følge de fra starten og lære alt på nytt!!
HA en fin mandag Line:) Klem Eva

ASSA sa...

Så flott en løsning :)
Broderiene var nydelige de også!

PillePalle sa...

Så nydelig! Har også laget to av disse fødselsbroderier, men de forsvant i en av mine minnekister oppe på loftet...Fin tolkning!
Hilsen fra Pillepalle

Anonym sa...

Hvor er det en sød idé at brodere en klokkestreng med fødselstidspunkt til hvert barn.

Det var et dejligt bidrag :-)

Vanja sa...

Kjempeflott og personlig tolkning:-)Så fine broderier du har. Ha ei flott uke, klem Vanja

Anonym sa...

Flott tolkning,og så nydelige broderier..blir så imponert over sånne som orker sitte å brodere sånt:))
Nydelige er de iallefall.

Mourie sa...

Så fine klokkestrenger! Har sydd mange sånne, men snuppa har enda ikke fått. Der har jeg et nytt håndarbeidsprosjekt, takk skal du ha!

Petunia sa...

Så koselig løsning! Flotte broderier du har laget:)
Du er flink, Line!

Marten sa...

Dette var en hyggelig løsning! At knøttene var bittesmå da de ble født, er vel gjerne å foretrekke, for den som skal gjøre jobben med å få dem ut... Tall kan ha så mange betydninger! Ha en fin uke:)

@afjo72 sa...

Kjekt å ha siffrene rett sånn i øynene :o) Fine tolkninger du har lagt ut!

Vibeke sa...

Hei Line

Du har så kreative tolkninger!
Håper at alt står bra til :o)

Klemmer,
Vibeke

Guttemamma sa...

Så koselige broderier!! Sånne ting er herlige å eie!!
Ha en fin uke med dine!!Klem

Torilpia sa...

Søte broderier :o)

Et godt alternativ til tinnfatene eller sølvkoppene :o)

Håper alt er bra med dere - ha ei super ny uke - klemmer!!

linsky sa...

Så koselige broderier, og for en flott mattebok! Herlig!
:)

organic-lizzi sa...

Så utrolig koselig for de å ha senere da!! Ja,her var det tett med tall:-))
Har vansker med både matte og skjemaer jeg...
Deilig dag til deg & Stor klem fra Randi

Brit. (lille meg) sa...

Dette var en original og flott tolking av temaet tall!
Jeg har som deg også et anstrengt forhold til matematiske tall.
Matematikk var det verste faget på skolen,,,,,,
Nydelige broderier etter oldebesta!
Dette er virkelig verd å ta vare på.....
Ønsker deg en strålende dag1:)****

Black Feathers sa...

Koselige broderier ;) Så flink du er med disse bilde temaene ;)

Komoden din ble kjempeflott, og lysfatet i innlegget over... eller var det under? Nydelig var det nå ihvertfall. Du er veldig flink til å gjøre det triverlig rundt deg Line. Tirsdags klem ;)

Synnøve sa...

Så fint du løste denne oppgaven:))
Har brodert to sånne klokkestrenger til barna mine.

Ha en fin tirsdag:))

Vestlandsjenta! sa...

Er veldig glad i å broderere jeg også, men slike har jeg ikke broderert enda! Veldig flotte!!
Du er nok ikke alene om matteproblemer! Flott innlegg!!

Anonym sa...

Flott bidrag til mandagstemaet!
Selv har jeg også et litt ambivalent forhold til tall (særlig i matematikkens verden), men noen tall er jo nydelige. Især når de er sydd slik din mormor har gjort på disse klokkestrengene :)