lørdag 14. mai 2011

Takk for meg...

Eg har gått meg heilt tom på denne bloggen, og kjenner at eg har lite å gi for tida...Når det einaste eg har å kome med er bilder til forskjellige bildeleikar som foregår på bloggane er det på tide å gi seg.
Jungelen av bloggar ute på verdensveven vert stadig større, og dei vanlege kvardagsbloggane fengar ikkje like mykje som dei gjorde tidlegare. Besøka vert færre og kommentarane innskrenkar seg til eit minimum. Ikkje at det skal vere utslagsgivande for blogginga, for eg har heile tida blogga for å setje ord på  og sortere eigne tankar
Samtidig  er det jo kjekt med jamne besøkstal og ein kommentar i ny og ne...det som er verst er at ein har lite aning om kven som er innom bloggen, og eg kjenner at det faktisk hemmar uttrykksforma mi ein del...Eg er redd for å skrive for mykje privat fordi eg er usikker på om innhaldet vil verte diskutert over eit middagsbord i nærleiken...eller at folk som overhodet ikkje helsar på oss fordi vi ikkje har dei rette kontaktene i bygda skal fråtse i blogginnhaldet mitt...det skremer meg og når eg ser at det kjem opp søkeord som gut 10 eller jente 8 frå google...kva ligg bak slike søk?
Det er og trist og leit når andre kristiserer innhaldet av bloggen, at eg i det heile tatt bloggar og attpåtil legg seg opp i korleis eg utformar innlegga  og kva bilde eg vel å presentere...nokon av innlegga mine har blitt omforma som ein følgje av dette...og demed endrar heile uttrykket seg....og eg vert endå meir hemma i mine vidare innlegg...
Det er og stadig fleire born som registrerar seg i bloggverda, og då aukar sjansane for at jamnaldrande med mine born skal kome over min blogg...noko som igjen kan kome att i skulegarden og elles....noko eg på ingen måte vil skal skje...
Matbloggen tek over meir og meir av merksemda mi, og der trivst eg for tida veldig godt.Eg har alltidt elska å ekspreimentere på kjøkkenet, og har samla på oppskrifter sidan eg var ei lita jente...så i desse dagar er det der eg utfaldar kreativiteten min:o)
 Kanskje kjem eg tilbake...eller kanskje ikkje...tida får vise!!
Enn så lenge takkar eg for meg, og vert glad dersom nokon fylgjer med meg inn på matbloggen:o))
Varme klemmar....Line:o))

16 kommentarer:

Guttemamma sa...

Line..., jeg skjønner godt hva du mener,men synes det er leit allikevel. Vi har vel blogget omtrent like lenge?? jeg husker vi var så flinke i starten til å kommentere, men selv har jeg måtte innse at jeg ikke kan bruke for mange timer ved pc'n..Håper du titter innom i nty og ne, jeg skal legge til matbloggen din jeg!
klem♥

Viola sa...

Leit å høre det da, at du slutter.. Men slik er det kanskje, en kommer til et punkt.. og så.. Av og til orker man ikke blogging.. Men andre ganger savner man det.. Jeg takker deg for den tiden vi fikk delt her, med bilder og kommentarer! :)

Jeg for min del har valgt en lav profil på bloggen, jeg gir ikke ut så mye personlige ting, knapt ikke et bilde av meg selv.. ihvertfall ikke helt skarpt.. Men slik har jeg valgt det..

Skjønner godt at det ikke er morsomt når andre begynner diskutere bloggen din opp og ned, og med hensyn til barna. Men ikke alle tenker slik..

Får titte på matbloggen din, men jeg spiser ikke hvitt mel eller sukker lenger..

Jeg ønsker deg lykke til videre med alt du foretar deg! :)

Klemmer fra meg! :)

Brit. (lille meg) sa...

Det var leit å høre at du gir opp blogginga, men jeg skjønner deg veldig godt. Tenker på det samme selv, synes ikke lenger jeg har noe å bidra med.
Men vi har FB, så vi kan"møtes" der.....
Kanskje vi senere kan få igjen gløden og gnisten her også? Hvem vet? Jeg kommer ikke til å slette min blogg, håper ikke du gjør det heller... Ha en fin søndag!:)

Refleksjon på livsvegen sa...

Av og til får ein slike tankar..
Kvifor bloggar eg, kva gir det meg og kven les?
Har vore innom deg i ny og ne..
Trist du sluttar..
Kvardagsblogging er verdens beste blogging...
Lykke til vidare!

Einy sa...

Så trist at du gir deg Line. Men eg kan forstå deg! Blogglysta går litt opp og ned...men viss den har vore lav lenge, så er det kanskje på tide å gi seg...eller iallefall ta i pause ja! Så får du kose deg med matbloggen istaden og la kreativiteten blomstre der! :)

Klem Einy

Hvitrose sa...

Hei:)
ja jeg skjønner..,er i den samme båten selv..har liksom mistet piffen..
Ønsker deg alt godt videre!!
Klem:))

Anonym sa...

Hei kjære Line!
Tankene om å slutte og blogge har vært innom meg også flere ganger. Men det er noe som holder meg fast allikevel. Jeg ønsker jo å ha mitt lille fristed. Kommentering derimot blir det lite av om dagen. Jeg har rett og slett ikke tid til å sitte her inne flere timer om dagen, og jeg har også sliti med samvittigheten angående dette. Men hva er man egentlig ute etter da tenker jeg? Derfor så holder jeg ut fremdeles og håper på at på sikt så får jeg vært mer innom.
Jeg har allerede fulgt deg videre til matbloggen din:) Og vi snakkes også på FB så jeg er glad for at vi fremdeles har kontakt:)
Klem fra meg!

Fjordheim sa...

Ja det er ikke alltid lett å vite hva en kan og ikke kan skrive om på bloggen. Koselig å høre litt om hverdagslivet, men det er som du sier, emn fare for at det kan bli til problemer for ungene.
Kommer til å legge matbloggen din til lista mi i stedet. Så får jeg fulgt deg likevel.
Ønsker deg en god dag og ei herlig 17.mai feiring :)

Beate sa...

Takk for følge så langt da Line.
Jeg leser matbloggen din også, så kommer til å fortsette å følge deg der :) Å bestemmer du deg for å blogge igjen, vil jeg gjerne ha et hint. :)

Mormor sa...

Tusen takk for alle flotte innlegg Line. For meg har disse små hverdagshistoriene vært noe av det kjæreste. Fordi det er så lett å kjenne seg igjen. Jeg har fulgt deg gjennom flere år, og synes det er trist at du gir deg, men respekterer det. Men min utmerkelse som æresborger av Blogglandia består.

Anonym sa...

Dette var klokt og vel gjennomtenkt. Skjønner deg veldig godt. Selvfølgelig følger jeg deg videre på matbloggen, der er du en av de beste! Og på FB, så klart! God klem til deg**

Turid sa...

Dumt at du slutter... Kommer til å savne deg. Hverdagsblogger er mine favoritter!

Titter innom matbloggen av og til. Masse godsaker å hente! Men litt vanskelig for meg som ikke skal ha melk og melkeprodukter, hvetemel eller sukker.

Heldigvis at vi kan treffes på fb også:)

Alt godt til deg og dine Line!

Klem fra Turid:)

Black Feathers sa...

Ja... jeg vet akkurat hva du mener. Men jeg må jo si at jeg blir litt lei meg. Jeg har jo ikke blogget mest det siste året men jeg har "liksom" kjent deg så lenge. Du er ei av de mest hjertevarme bloggerne som jeg har vært borti, det må jeg jo bare si.
Gleder meg enda over gaven som jeg vant hos deg her tidligere og den svarte stjerna får hedersplassen på peisen hvert år, sammen med lys stjernene og englene ;)Igjen tusen takk.
Hils også til de flotte barna dine. Jeg legger til matbloggen din så blir du ikke "helt" borte ;)
Takk for den tiden vi har bloggen sammen Line og lykke til videre ;)
Store klemmer fra Eline ;)

Anonym sa...

Har vore innom og sett etter nytt på bloggen din. Det ante meg at du var i gang med å trappe ned. Men det er jo ei tid til alt, så det må vere greit. Du har hatt ein fin blogg som eg ofte har titta innom. Takk for det du har delt med oss andre. Vil nok fylje med på matbloggen din.
Klem fra Myrsnipa

Benedicte sa...

Line- du bor i GAULAR- hvor baksnakking og drittsnakking oppsto- hvor ingen er fornøyde med seg selv, så de må rakke ned på andre. Hvor du ikke kan skille deg ut, ikke tenke fritt, ikke mene noe som helst. I Gaular regjerer husmødre med fritidsproblem, som rotter seg sammen og slenger dritt om alle om enhver utenfor deres sirkel. Nei vet du hva, det er en av grunnene til at jeg ikke vil bosette meg der- men det skjer vel det også regner jeg med.
På små plasser er det slik, desverre. Norges utkantstrøk er forgubbet og man møter bare de samme personene om og om igjen- det kan ikke føre til noe godt.
Så om det er noen her inne som leser bloggen din for å ha noe å snakke om på neste vinkveld med sine "bestevenner", så burde de se seg selv i speilet og spørre om det er på sin plass å uttale seg om slikt? For baksnakking og å uttale seg om ting man virkelig ikke har peiling på, er verre i mine øyne.
Jeg kunne sagt langt verre ting om diverse som foregår, men det er ikke på min plass.

Stå på Line, jeg syns det er leit at du slutter å blogge- men jeg finner mye inspirasjon i matbloggen din, så den vil jeg følge med videre :)

eie sa...

Hei Line,kom inn i natt med noen himmelbilder jegtok natt til Lørdag og natt tli Søndag.Det første som møtte meg var at du tenker å slutte.Jeg har også vært tom lenge men la den litt på sia så kansje kommer jeg igjen,er innom en gang i blant som nå.Bry deg ikke om de som har det så travelt med hvordan vi gjør saker og ting.Det er jo våre blogger så vi må vel få gjøre det vi vil.Jeg for min del har alltid likt bloggen din,har frydet meg over alle bilder av dine fin barnSlutt ikke sett nesei været og gå på.Husk når det er slik er det som regel sjalusi som ligger bak.Ta en pause over sommeren du så kommer du tilbake.Gleder meg allerede til bildene du kommer til å legge ut.Håper du og dine har det bra,har nok tenkt på dere alle bloggvenner men det har blitt med det.Har fått skiftet kne,så jeg plages litt med det enda.Men det blir sikkert bedre etter som tiden går.God ferie til deg og dine da LIne .så håper jeg vi møtes til høsten.Hilsen og Klem fra Eie.