tirsdag 13. oktober 2009

Meir spenning enn vi trengte...


På veg til Volda fredag fekk vi adskillig meir spenning enn vi strengt tatt hadde bruk for. Bilen oppførte seg litt merkeleg ei stund og brått begynte den å riste og skjelve. Ungane lo først, men så forsto dei at dette var alvor og då var sanneleg ikkje tårene langt unna verken på dei eller meg....
Ut av bilen for å sjekke, og eine dekket sto i ein unaturleg vinkel. Der sto vi då, stranda i Stigedalen...Langt i frå folk, og kaldt var det og.
Fekk ringt til Falck, som skulle sende ein bil. Dette tok litt tid og vi sto der vel ein times tid før bilen var på plass.
Eine styrekula var gåen, og ein del av hjulboltane hadde skrudd seg ut...
Redningsmannen tok bilen opp på Falckbilen, og vi måtte sitte i bilen vår. Dette synst jo sjølvsagt ungane var stilig;9)
Etter alle strabasane var det godt å kome heim til Mamma og nyte denne utsikta:0)
Barndomsheimen min ligg godt til. Vi har utsikt over heile Voldafjorden og mykje flotte fjell!!
Kjem tilbake seinare med fleire smådrypp frå turen.

14 kommentarer:

Tara sa...

ojojoj...så kjedelig...men barna så da strålende fornøyde ut, da:)))

fantastisk utsikt må jeg si...tenk å bo sånn!!! jeg ser bare inn i veggen til naboen jeg;) men men...man kan ikke ha alt, kan man vel?!?:)

kos dere masse Line...og hils dine søte små:)

klem tara :)))))))

Kathrine sa...

Hei på deg! Jammen lenge siden jeg har vært innom her du. Tiden flyr, og plutselig er dagene og uker over.

Leit med bilen..Vi har hatt noen runder med Falken vi og, men det var på den andre bilden vi hadde. Litt bedre nå..Bank i bordet!

Og så må jeg nok si meg enig i panelvalget ditt i innlegget lenger ned her, at det ble malt. For akkurat sånn så loftstua vår ut også, og gangene, soverommene osv. Alt er malt snart, og loftstua ble nydelig! Det ble dette rommet her også:)) Ubehandla panel er ikke særlig pent...
Ha en fin fin kveld! Du har vokst opp på en flott plass, med de vakre fjellene!

Klem fra meg:)

Black Feathers sa...

Huff da. Dette høres jo ikke noe moro ut. Godt at ikke det tok lengre tid før reddningen kom. Sikkert gøy å sitte bakpå Falcbilen.

Nydelig utsikt, det er nå helt sikkert ;)

Ha en fin kveld videre ;)

Petunia sa...

Hater det når ting skjer med bilen - om det så bare er en lyspære som går. Føler meg totalt hjelpesløs. Det var flott at dere fikk stoppet da før dekket kanskje hadde løsnet eller kilt seg helt bom fast.

Strikkebesta sa...

Godt at du fekk stoppa bilen og skaffa hjelp før det heile blei endå verre! Vakkert i Volda når det er opphaldsver:)

Fjordheim sa...

Huff da, ingen koselig opplevelse. Men det går som regel bra. Kan tenke meg det var spennede å sitte i bilen oppå redningsbilen. Jeg hadde den muligheten i vinter, men valgte å sitte inne i lastebilen i stedet.
Nydelig naturbilde.
Ha en god kveld :)

aase sa...

Godt det endte på veien da og ikke i grøfta!! Har nemlig opplevd å havne utafor veien av den grunn jeg, med fader som sjåfør engang!

Evami sa...

Huff så kjedelig Line! KAn tenke meg at irritasjonen vokste,og at ungenen syntes det ble et lite eventyr etterhvert. SÅ kult å sitte i bila bakpå redningsbila:)

Fantastisk utsikt fra barsndomshjemmet ditt:) Ha en flott tirsadgskveld:) Klem Eva

Guttemamma sa...

Aldri moro når sånt skjer. Godt det gikk bra...klem

Turid sa...

Huffda...håper du slipper mere spenning og kan nyte resten av turen... God tur videre!

Lill sa...

Hei hei:0)
Huff, for ein start på turen. Desse bilane spela ikkje alltid på lag med oss. Godt dokke kom trygt til Volda. Nydeleg utsikt og så fine bilder. Vi talast.
Smil frå Lill

Som dagene går sa...

Godt at det gikk bra med dere - og bilen til slutt. Det kunne gått riktig galt når boltene begynner å løsne.
Stilig å sitte i bilen på redningsvogna hvis det ikke var kaldt da.
Ha en god helg!

Malys krok sa...

Huff, dette hørtes ikke artig ut! Men så bra at dere ikke kom til skade selv! Kan tenke meg at det var spennende for ungene! Sikkert godt å komme heim til mamma ja, Og SÅ strålende utsikt! Hils din mamma! God helg til alle sammen!
-Margit-

EGSET/BRAUTASET sa...

Flottaste utsikta so finns ditta :))
Ej he samme utsikta frå min barndomsheim hehe ;))