tirsdag 27. oktober 2009

Smart på barnerommet:0)

Den siste veka har eg jobba med eit prosjekt på dei nye romma til ungane...

Eg har grunna, malt, pussa og malt igjen og VOILA!!
Innsida på romdørene har blitt til eit tavleeldorado:0)
Eg har brukt tavlemaling på heile døra, kjøpt inn svamp og tavlekritt, så no er det berre å la kunstnarane utfalde seg.
Det vart ein ubetinga suksess, og dei har tegna, svampa vekk, tegna og kost seg i massevis i kveld.

Dette var det fyrste Fredrik tegna og skreiv...
*Smelt*

Og Rakel ropte omtrent samtidig. ho hadde tegna Mamma og sola og skreve: "Eg likar deg"
Skjønningane mine...Då er det sanneleg verdt anstrengelsane....
Og dette kan trygt anbefalast vidare!!

10 kommentarer:

Fjordheim sa...

Så herlige unger da.
Ja det ser spennende ut med slik tavlemaling. Har noen planer om vindusrammer med tavlemaling. Håper å få gjort det en gang.
Ha ei fortsatt god uke :)

Evami sa...

Åhh,for noen søte unger,hadde fått tårer i øynene jeg:) Regner med at du hadde noen også!
Tvalemaling,det har min kjære skullet ordna siden vi flytta inn,4 år siden,men skomakerens unger har dårligst sko og maleren har dårligst mala hus(ikke helt sant det da,men detajene er ikke på plass)

Hrelige unger du har Line:) Klem Eva

Turid sa...

Herlige unger!
Virkelig lurt med sånn tavlemaling;-)

Lill sa...

For ein smart idè:0)) og så koseleg tekning av Rakel. Håper alt står bra til:0) Stikk inn til bloggen min, utloddning på gong:0))
Stort smil frå Lill

Anonym sa...

Så herlig! Skjønne unger du har Line:)
Og tavlemaling er kjempesmart. Nå har ikke jeg malt på noen stor flate, men jeg har burkt det på litt glasskrukker og sånt. Kjekt når en bytter ut innholdet etter hvert.
Ha en fin dag.
Klem fra meg!

FO - 2 sa...

Tegningene kan vaskes bort med svampen, men du har heldigvis foreviget det hele gjennom bildene dine. Herlig!
Gjetter at både mor og barn er fornøyde. :)))

God onsdag ønskes dere alle! :)

Guttemamma sa...

Genilat,Line!! Men det blir litt krittstøv under assa...:-)

solveig sa...

ÅÅÅ, i like<3 vanskelig å få til? la meg til jeg, nydelig blogg du har ;))

Einy sa...

Det var kjempe smart, og eg kan tenke meg at det var ein suksess :)
Rørande det dei teikna og skreiv!

Unknown sa...

Veldig smart, og eldste har ønsket seg noe tilsvarende...men...mor orker ikke alt kritt-støvet...fy og skam og smekk på fingrene til meg, men jeg må bare være ærlig. All honnør til deg og alle dere som har tavler på barnerommene!!