torsdag 26. februar 2009

Eg ~ ein strikkar??

Mamma, om du les dette må du love å ikkje dette om av sjokk!!
He he, som dokke kanskje skjønar så er desverre ikkje strikking noko eg heilt har klart å lære meg....

I utgangspunktet var det Rakel som hadde lyst til å prøve å strikke seg eit panneband. Med friskt mot reiste vi til Førde, kjøpte inn garn og pinnar. Når vi kom heim la eg opp strikk til henne, ho prøvde seg på ei mauske og ville ikkje meir...
Kva gjer så mora når den søte dotra med dådyraugene ser på ho med bedande blikk og tårene nesten hengande i augevippene??
Jau, ho strikkar eit panneband, sjølvsagt!!
Vesle frøken Snupp var strålande fornøgd når vi i dag kunne montere set og ta det ferdige produktet i bruk:0)

Mi gode bloggvenninne PETUNIA har oppretta facebookgruppa
"Norske bloggdamer"
Applaus til Petunia for å samle bloggdamer på facebook!! Tanken er å samle alle norske bloggdamer på facebook uavhengig av kva type bloggar vi har for å kunne hente råd og kunnskap hos kvarandre.
Eg har allererede meldt meg inn, og håpar mange fleire vil gjere det same.
Om du lurer på noko meir, stikk innom Petunia

10 kommentarer:

Turid sa...

God ide!
Nå har jeg også meldt meg inn;)

Daisys home sa...

Flink du er som strikka dette! er heller ikke noen kløpper med srikkepinnene,så sånt overlater jeg til min eldste søster som absolutt kan alt med håndarbeide.Liker slettes ikke sånt,har ikke tålmod nok.Skal sjekke ut om dette tipset du kom med her.Ha en fin helg,klem

Astrid sa...

Rakel di er så skjønn! Eg skjønar godt at du måtte hjelpe henne med å strikke ferdig pannebandet:)Kven kan motstå slike dådyrauge?! Du kan helse henne å seie det:)
Takk for tipset om facebookgruppa Line, trur eg må innom i kveld for å melde meg inn!
Ha ein fortsstt fin kveld! eh...det nærmar seg visst natta...så då får det verte God natt, alt ettersom;)

Havfruen sa...

Takk for at vi er flere som ikke mestrer strikkepinner. Men imponert over at du fikk ferdig pannebandet!! Bra jobba!!!! Men vi prøver jo alt for ungene :)

~♥~ Monica S sa...

HAR meldt med på!! :-) (takka være Tofo!)

Du er no flink å strikke du!!! Pannebande kan virke enkelt.. men det skal no passe også da! :-)
DETTE SÅ PERRRRFEKT UT!

Monica

~♥~ Monica S sa...

har meldt MEG på.. skulle det være!!

MONICA

Kate-Marita Pettersen sa...

Ja jeg kan bare tenke meg til at det ikke er lett når Rakel ser på deg med de vakre øynene:) Selvfølgelig smelter du da!!
Så flott at du strikka pannebåndet til henne:)
Takk for tipset om norske bloggdamer, kanskje jeg henger meg på selv om jeg ikke er aktiv på facebook.
En fin fredag til dæ og dine fra mæ i Bodø:)

Anne-Lill sa...

Synes pannebåndet ble kjempefint jeg. Og kanskje du etterhvert finner ut at strikking er gøy. Kan vel tenkes at hun med dådyrøynene ønsker seg flere strikkete plagg fra mamma vet du ;)

Havner nok snart i den facebookgruppa jeg også ja. Takk for tipset.

Bling - our elf on the shelf sa...

Jøss, så flink du er da.
Selv tar jeg ikke i strikkepinner, vet ikke forskjell på rett og vrang, eller hva det heter*flau*

Har foresten meldt meg inn på fjesbokgruppa jeg også, gøy :)

Petunia sa...

Ja, overrasker stadig. Det jeg har overrasket min familie med at jeg nå er blitt den datanerden, jeg som var allergisk mot alt slikt. Tror til og med min far er mest forbauset av alle.
takk for a du reklamerer på bloggen for facebookgruppen. Nå skal jeg inn og sjekke hvor mange vi har blitt!!!