onsdag 25. februar 2009

Vis meg ditt hus...

Har fått ei utfordring frå Elin om å vise fram huset mitt...And here it comes;0)



Her er bygga som står på eigendommen. Tilbygget vart oppført i fjor sommar, og vi er veldig fornøgde med å få større gangplass!! Elektrikaren var her no i februar og då fekk vi på plass lys i gange og utelys.
Garasjen sette vi opp i 2001. Garasjeportar har vi enno ikkje fått solmla på plass, så ting tar tid...
Låven håpar eg vi rekk å male denne sommaren, for no trengs det verkeleg.


Inngangspartiet og framsida av huset...
Dei tre fremste vindauga er stova, og det borterste er Fredrik sitt rom.
Oppe er det loftsstove.


Endeveggen. Denne veggen er det ikkje gjort noko med, for planen er å lage eit tilbygg her og, slik at vi får nytt bad, og vi leikar litt med ideen om eit soverom til.
Her er altså badet og Rakel sitt rom. Oppe er det gjestesoverom. Dei øvrige tre sidene er det skifta bordkleding og vindauge.


Her er alle bygga frå sida...


Her sett frå grillplassen vår nederst på tomta.
Her er 9 mål tomt, så vi har rikeleg med tumleplass.
Hage har vi ikkje komt skikkeleg i gang med enno...
Plassen heiter Storemyra, og ber navnet sitt med rette!!
Her er veldig mykje vete, det ligg to aurheller under jorda, så dreneringa er veldig dårleg....
Er litt i villrede om korleis eg skal gå fram, så tips vert mottatt med takk:0)


Grillplassen vår...
Dett var dett!!

Eg utfordrar vidare:
Petunia
Gamlå
Vibeke
Monica


Eg har blitt utfordra av to nye medbloggarar som eg "oppdaga" under fargeveka som Mette arrangerte.
Siw Aina & Monica har begge spennande bloggar og er bekjentskap som eg gler meg til å bli nærare kjent med...
Skreiv til Siw Aina at eg har tatt den før. Men då den poppa opp frå Monica og, kom eg på at eg har lagra bilder både på hotalbum og i oøympus master i tilleg til mine bilder...
Gjekk difor inn på den 6 mappa og fann det 6 bildet inne på hotalbum, og der dukka dette sjarmerande bildet frå i fjor sommar opp:0)
Dei klipper ikkje plen her. Men dei fekk lov å køyre ei runde rundt på plenen, og det var stor stas sjølvagt:0)


Til slutt så har eg eit utmerking som eg fekk for ei tid tilbake av ikkje mindre enn tre medbloggarar:
Besta. Det er ho som har laga den, og eg tykkjer alltidt det er ekstra stas å motta ei utmerking frå den som har laga den.Ho har ein kjempekoseleg blog som er verdt å besøke.
Eie. Har alltidt ein koseleg kommentar på lur, og har ein triveleg blogg som eg likar å sjå innom.
Gerd. Dette er den mest positive bloggen eg veit om. Ho har alltidt eit visdomsord eller positive tankar å dele med oss, i tilleg til at ho er ein racer til å strikke.
Har du ikkje vore der, så har du verkeleg gått glipp av noko:0)
Tusen tusen takk alle tre:0)

Denne vil eg dele med:
Tara
Mikael
Gry Hege

18 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Artig å se huset ditt! Spennende og innholdsrikt, ser det ut som.
Så må jeg gratulere deg med ny utmerkelse! Den er så vel fortjent!

Ha en god kveld!

Anette {foreldremanualen} sa...

Så gøy å se bilde av huset ditt! :-D Og heldige dere som har egen grillplass! (vi bor i rekkehus...)

Ha en fin kveld! ;-)

Petunia sa...

Takk for oppskrift og takk for oppfordring! Skal se om jeg ikke kan få flettet det inn på bloggen en dag. (Må bare rydde utenfor først og få opp muren og plante litt busker og blomster og...)

Gamlå sa...

Heisann

Så heldige dere er som har en slik stor tomt. Her har dere mange muligheter!!

Huset deres er koselig og ser stort og godt ut!!
Som du sier ting tar tid, og det gjør det hos oss også. Ja, jeg stresser ikke av den grunn.

Det uthuset eller låven skulle jeg gjerne hatt for ikke å snakke om Gubben. Han hadde storkost seg der med alle sine oppussing av gamle tempo mopeder :).

Jeg tar utfordringen, og skal ta bilder imorgen.

Ha en flott kveld

klem fra Gamlå

Tara sa...

å tusen takk line!!!
kom akkurat hjem fra IKEA...er helt susete i hodet...handlet for 80 kroner:))) slå den!!! 50 mil, og 80 kroner;) ha-ha!!! var innom stoff & stil også, da...der fant jeg litt;))
koselig plass dere har...masse tumleplass ser det ut til!!!

nå er det Mentalisten:)
og takk igjen line:))))))
klem tara...

Kate-Marita Pettersen sa...

Kjempespennende å se hvordan dere bor,Line:)
Misunner dere virkelig all tumleplassen, vi har bare ei lita tomt midt mellom masse hus. Men vi har heldigvis marka som nabo 5 minutter unna, og det er jeg veldig glad for:)
Å egen grillplass, så koooselig:)
Klæm og fin torsdag til dæ og dine ,fra Kate:)

~♥~ Monica S sa...

Oj!! takk for nok ei utfordring!! Denne får eg kike på i morgon kanskje...??
Spennande tun de har!! HAR de dyr også??

Og det bilde av ungane var herlig!!

Monica

Made by KKann sa...

Hei Line - koselig med bilder av huset - åsså som nevnt av deg og flere..det må være så kjekt med så masse deilig plass!

Flott bilde av ungene!

KlemKKann

Sologbolig sa...

Kjekt å sjå huset ditt. Så deilig å ha så stor plass rundt. Ha ein fin kveld !

Evami sa...

Artig å se huset ditt,og så stort det virker:) Plass til masse:) Og planer om nytt bad høres deilig ut:) Og så kjekt med egen grillplass:) GRilling om sommeren er kos:)

Koselig bilde av ungene på plenklipperen,stas kan jeg tenke meg:) Sov godt:) Klem Eva

Guttemamma sa...

Gratulerer, den fortjener du virkelig Line!! Så gøy å se hvor du bor, nå ser jeg deg for meg!! klem

Bling - our elf on the shelf sa...

Så koselig å se hjemmet ditt. og jeg kjenner sjalusien ile ekkelt nedover ryggen her. Du eier drømmen vår. Et lite småbruk, med akkurat stort nok fjøs, og nok jord. Din heldiggris :)

Og så utrolig gøy at du tok utfordringen likevel, stas. Så flotte der de sitter.
Vet det er flere som har hoppet opp et hakk, eller ned, når de har fått utfordringen flere ganger, bilde 7 i mappe 7 osv.

Ha en fin kveld :)

Turid sa...

Så kjekt å få se bilde av huset ditt! Stort hus, låve og diger tomt! Koselig!

Gratulerer med utmerkingen! Fikk noen nye på blogglisten jeg og i fargeuken;) Kjekt det!

FO - 2 sa...

Takk for titten på tunet der hos dere. :) Hjemme er best! :)))

Gratulerer med utmerkelsen. :)

Koselig bilde av glade unger på kjøretur også. .)

eie sa...

Dette så jo spennende ut,Ser ut som du har et innholdsrikt hus Line.Koselig har du det i allefall.
Jeg får gratulere med utmerkelsen jeg også.De fortjener dem alle sammen.Jeg forstår ikke hvordan du klarer med alt sammen.Er i jobb har barn og hus,og hele pakka,ja du er dyktig,det er bare et å si om det.Jeg sitter nu her å uffer meg.Jeg har så ont i magen,har visst fott magesår,og det er ikke godt det skal jeg love deg.Skal spise Slaggrik kost (fibertilskudd f.eks.grovt brød)tilmåltidene er viktig.2:Svinekjøtt og fjærkre.3:
Fisk med hvitt kjøtt,f.eks.torsk.4:
Kokte grønnsaker.

Jeg skal spise dette i 4døgn før prøven tas,og så i prøvetiden.

Dette heter.HEMO-FEC TEST.
Jeg er veldig kvalm så jeg klarer ikke å spise så mye,men jeg må nå prøve.
Jeg får prøve å sove litt,sitter i en gammel stol som er bra for dette.Jeg kan ikke ligge i senga og ikke sitte for langt bakover.
Her ble det mye sykdomsprat.Håper du unnskylder meg.Ha en fin dag i mårra da.Gi dine barn en riktig god klem fra meg.Når jeg ser bilde så får jeg så lyst til og ta rundt dem.Klem fra meg.

Anonym sa...

God morgen vennen!
Så moro at du tok utfordringen min. Og takk for komplimenter "rødme". Veldig morsomt å se huset deres. Gud så deilig det må være med så mye tomt. Da skulle jeg gjort masse da. (så har jeg en hemmelig drøm om basseng som jeg nok hadde realisert) Her må det være godt å bo.
Blogglysten er veldig frem og tilbake om dagen. Svigermor er ikke bra så vi må nok dra nedover i løpet av helgen. Legene får ikke gjort noe mer så nå er det bare et spørsmål om tid. Jeg prøver å være der for min kjære nå, men det er vanskelig å skulle være sterk.
Så sånn går no dagan her.
Ha en flott dag vennen.
Jeg komemr nok sterkere tilbake.
Klem fra meg!

Anonym sa...

Du Line fortjener absolutt alle utmerkelser du får - her er det alltid koselig å komme:o) Koselig hus har dere også - føler jeg kjenner deg ennå litt bedre når vi får se sånne bilder. Må være deilig å ha så mye plass i rundt seg, med naturen på alle kanter. Det har jeg også kunnet tenkt meg. Håper du har det bra på en torsdag, min venn. Klem fra Randi**

Astrid sa...

Så kjekt å få sjå bilete av tunet dykkar! Eg las at de har malingsarbeid i vente, det har vi også...slik er det å bu på gard, alltid noko å gjere! Men du kor kjekt det er!!! :) Boltreplass for ungane er noko av det beste med å bu slik. Hadde ikkje villa bytta med ein bygard for alt i verda!

Du er så flink som får tid til både familie, jobb, studiar, blogging +++ !! Eg har måtte lagt til side blogging for ei periode, eg kjende at nok var nok, så då måtte bloggen vike. Men eg trøystar meg med det som du har sagt før; at det ikkje er hyppigheita på innlegg eller kommentarar som tel:)
No skal eg oppdatere meg litt på dei flotte bloggane rundtomkring -deriblant din:) Ta deg forresten ein tur innom bloggen min, der ligg det ei utfordring til deg frå meg!
KLEM frå meg:)