torsdag 19. februar 2009

Gult er kult!!

Mette si FARGERIKE veke har i dag fokus på gult!!
Overskrifta var klar allereie mandag, men innhaldet var jammen ikkje enkelt å få til....
Eg har jakta og leitt med lys og lykt for å kartlegge gule innslag i heimen, for det er verkeleg ikkje vår farge....
Gult er jo eigentleg ein positiv farge og, men likevel;0)


Einaste gule klesplagget eg fann, var ei jakke Rakel fekk til jul!!
Fekk jo lagt inn noko i vitenskapens teikn og, nemleg Fredrik sitt gule mikroskop:0)
Dersom nokon lurer på kva bildet midten på høgre side er for noko, så er det altså isolasjon!!
Det er vindauget som tidlegare var i gangen som er kledd att og isolert, og så skal det opp panel...Voila! så har vi skapt ei nisje....
Dei øvrige som er representert i collagen treng vel ikkje noko meir forklaring....
No er vekas verste nøtteknekkar over for min del, og resten vil gå som ein leik:0)
For fleire GULE og fine innlegg i dag, sjå deg inn HER
Har lagt meg på å skrive med dagens farge, men vel no å gjere om den gule skrifta sidan eg har fått så mange tilbakemeldingar på at ein ikkje klarar å lese det eg har skreve!!

38 kommentarer:

Julies sa...

Hei Line !
Håper du ikke fortsetter å skrive med gult, for det var ikke lett å se hva du skrev ! Kanskje jeg har blitt fargeblind på mine gamle dager ...?
Gult, ja... DER hadde jeg slitt, gitt !

PillePalle sa...

Hei Line!

Så mye gult tidlig i morges :))) Herlig med fargeuke, ikke sant? Det er så morsomt.

Ha en kjempefin dag!

Hilsen fra Pillepalle

Rose Love sa...

Mange fine fargemontasjer her ja!
Ha en fin dag!

Fjordheim sa...

Ikke lett å finne gule ting nei. Men du har np funnet både det ene og det andre.
Ønsker deg en flott dag :)

Minmill sa...

Nå har jeg vært rundtforbi og kikket på mye gult allerede i dag. Det er så gøy å se hvor mye forskjellig hver enkelt viser fram. Det er jo gøy at ikke alle er like. Din collage er spennende. Du frister meg veldig med de påskeeggene. De er det beste jeg vet. Får jeg tak i en slik pakke, kan jeg love deg at det ikke er lenge de får ligge i fred.

Brit. (lille meg) sa...

Du har funnet mange påsketing.
Men det var veldig vanskelig å lese gul tekst på gul bunn......
Håper du får en fin, gul dag!
Gult er kult!

Nikoline sa...

Klarar desverre ikkje lesa det du har skrive idag,men kan dog nyta den flotte bildecollasjen din!Masse gult og kult..
Ha ein fin dag!

Anna Lisa sa...

Heisann!!
Å joda du fann jo litt gult likevel:) Ha en fin dag
Klem

Anonym sa...

Gult er den værste fargen, ja - det synes jeg også. Men du har løst den på en flott måte, da. Gult mikroskop var no kult! Tydelig at det snart er påske rundt omrking i bloggene - og det er KOSELIG! Fin dag til deg, Line! Klem fra Randi**

Turid sa...

Du fant jo masse gult! Jeg hadde litt problemer i dag selv, men tror lilla blir verst for meg... Men har begynt å planlegge...;)

Tara sa...

åååååhhh!!! de sjokoladeegga er bare VERDENS beste!!!både jeg og daniel eeeeelsker dem:))) har allerede spist 2 eggekartonger;) godt det snart er helg igjen...;)))
ha en strålende dag line!!!
klem tara

Silje sa...

Hehe, morsomt disse fargene!!:)
Oppmuntrene nå når lyset begynner å komme!:) Elsker farger, serlig sterke, klare farger, ingenting man blir i bedre humør av!... bortsett fra sjokolade!!;)

Orlaug sa...

Hei!
Åjau, berre ein leitar litt so er det ein del gule ting omkring oss.
Flott collage!

organic-lizzi sa...

Heisan!! Utrolig hvor mye farger vi har rundt oss uten at vi tenker så mye over det til hverdags..
Morsom collage:-))
Fortsatt fin dag fra Randi

Anonym sa...

Det var kul att se en gul dammsugare :) Det har jag aldrig sett förut!!!

Får nog åka till affären och köpa hem ett kilo apelsiner, så klarar jag morgondagen som en dans!!!

JULIEK sa...

Får litt påskestemning idag, må jeg innrømme, og særlig når jeg ser de flotte eggene i midten : )

Petunia sa...

Flink du har vært som har funnet så mye gult! Kjempebra!

Cathrine sa...

her var det jo masse gult!
ha en fin dag videre:)

Anne sa...

Jøsses så mye gult du hadde da... Ser nesten ut som du allerede har alt på stell til pske du Line!!

Men... støvsuger på fjellet??? nei...

FO - 2 sa...

Her har du vært veldig kreativ, til tross for mangel på gule saker. Morsomt! :)
Du gjør gult kult du Line! :)))
Ha en deilig kveld!
God klem.

Gamlå sa...

Heisann

Masse fint gult her ja!!

klem fra Gamlå

Anonym sa...

Er virkelig imponert over deg Line...hvordan får du tid til alle disse fargeinnleggene du har??? Må jo ta litt tid å finne fram alt dette....jeg hadde aldri rukket å gjøre det :)

Men det er utrolig spennende å se hvor mye du har i huset av hver farge...gøyal utfordring dette :)

Klem :)

Anonym sa...

Jeg klarte å lese den fint jeg :) nesten, måtte bare merke over noen av bokstavene - men det gjør da ingenting?! :)

Gult er kult og her var det mange fine bidrag. Ha en strålende gul torsdagskveld :)hilsen Mette

Daisys home sa...

Her var det jo masse saker og ting i GULT! for å si det sånn så er IKKE gult min farge heller.Tenker med grøss og gru at kjøkkenskapene og kjøkkenet mitt var malt i gult.Ja forstå det den som kan.Smaken forandrer seg som man blir eldre,og takk og lov for det!Ha en fin torsdagskveld og hils til dine søte barn,klem

Anonym sa...

Ha en strålende gul aften du også! Takk for koselig kommentar i min blogg!

Turid sa...

Flott gul bilde collage!!Nå er det bare å forberede morgen dagen...

M.E.V. foto sa...

Er ikke mye gult innendørs hos meg heller lenger;) Men, du løste jo fint denne:) Ha en fin kveld!

Brit Strikkenerd sa...

Mye flott i gult her:) Enig med deg at fargeutfordringen har vært utrolig kreativ og artig. Helt utrolig å se hvor forskjellige vi kan løse de ulike fargene.
Lykke til med den orange dagen i morgen:)

♥ Stines hverdag sa...

Her var det mye forskjellig i gult gitt! Virkelig kreativt!

formigrafisk sa...

Jammen fikk du ikke med deg "Månen den gula" også.
Gul hilsen på tampen av dagen!

mi-rachel sa...

kul collage.

ASSA sa...

Så flott en collage du har laget.

Alle dine fargepresentasjoner var herlige Takk skal du ha :D

Made by KKann sa...

..jammen syns jeg du fant mye gult Line - og vettu..jammen dukka det opp en del gult hos meg også..på gul-jakten!!

Ha en fortsatt "gul" og fin torsdag!

SmilKKann

~♥~ Monica S sa...

Hei Line og takk for visitt!! :-)

Ikkje lett.. eg trudde faktisk eg hadde meir av kvar farge eg og.. men..tja.. det vart faktisk litt vanskelig når eg skulle sjå etter!

synes du hadde vore kreativ i allefall! :-)

Monica

Kate-Marita Pettersen sa...

Som alltid et flott bidrag fra deg Line:)
Ønska dæ en flott fredag, jippi, endelig helg,,,,:)
Klæm fra Kate:)

Lill sa...

Du har rett.... GULT ER KULT :0) Artig denne utfordringa her med ein farge for kvar dag. Collagen var fin den og du fann jo masse gult. Spent på kva du har idag:0) Nyt fredagen
Smil frå meg

Anonym sa...

Så mye gult du fant, det her virket jo lett som en lek:) Det er som du sier - man blir oppmerksom på farger på en helt annen måte. Likte spesielt godt isolasjonen, hehe.

Gleder meg til å se hva du finner av oransje, lilla og svart/hvite skatter:)

Tante Mimmi sa...

Du var jo kjempeflink!
Gult er vanskeleg!
Korleis går det med orange???