onsdag 11. februar 2009

I dag går vi for det spesielle...

Vestlandet har verkeleg vist seg frå si beste side i dag:0)
Tp på rundt 4- og lettskya!!
Syntest lyssettinga ute var heilt spesiell i dag, så eg skunda meg ut med kameraet når eg kom heim frå arbeid...




Var ikkje heilt fornøgd med det eg fekk ut av bilda, for lyset kjem ikkje så godt fram som eg skulle ynskje...Men men...
Trea har verkeleg fått gjennomgått med all den tunge snøen sista tida...Dei heng tunge og sørgmodige, så vi har i det minste forbarma oss over alletrea våre, og rista dei fri for snø...Dei er framleis små og tynne, og dermed sårbare for å knekke!!


Macrobilder er utruleg gøy og spennande å jobbe med!! Desse bilda er eg faktisk ganske fornøgd med, følte eg fekk godt fokus på motivet....Dette er tatt med supermacro...


Ungane hadde eit sterkt ønske om Langeland i dag, og i dette veret har var det jo ikkje vanskeleg å innfri ønsket...
Den blå time!!
Heile himmelen var på dette tidspunktet skya, unntaken heilt nede på Hesten(fjellet), der var lyset nesten magisk...Men det kjem desverre ikkje så godt fram på bildet!!


Likar godt kontrastfyllte bilder, her kjem dei kvite trea veldig godt fram mot den mørke bakgrunnen...


Pauser på rette tidspunkta er sjølvsagt utruleg viktig når ein har med seg born på skitur!! Det er heller ikkje å forakte med passande lokkemidlar i sekken!!




I dag hadde vi bestemt oss for å hive oss på 5 kilometersløypa, men eg gløymde å ta med i betraktninga at det ikkje er ei lysløype pga flyplassen....
Men når ein får bonus i form av eit fly som går inn for landing, så er det verdt å gå to kilometer i mørk løype;0)
I tillegg så kjendest det mest som om flyet sneia hovuda på oss når det passerte...Eg vart så forfjamsa at eg rekk rett og slett ikkje å ta bilde....*sukk*
Ein spektakulær og spesiell opplevelse!!
Klarde ikkje å dy meg for å leike meg litt med rullebanebilda;9)


Her står dei i spenning og ventar på flyet....
Vi har hatt ein utruleg flott ettermiddag!!

17 kommentarer:

Veronica sa...

kjempe flotte biler du fikk tatt i dag:)

Brit. (lille meg) sa...

Så flotte bilder,Line! Og for en dag du har hatt! Takk for at du delte dette med oss, så fikk vi også "være med" på disse opplevelsene!
Ha en god torsdag!

Anne sa...

Flott har vi det i trøndelagen også, vintervekert. I dag tidlig -14, men nå nesten plussgrader, så misstenker at denne snøen kommer til å forsvinne fort :-(

FO - 2 sa...

Ja, det er veldig flott vintervær om dagene!
Jeg synest det er så vakkert.
Dere nyter det til fulle, ser jeg.
Koselig.
Det er så godt å komme inn igjen i varmen etter en tur i kaldt og klart vintervær.
Tipper du hadde med deg noen fornøyde og trøtte unger hjem.
Stilige bilder fra rullebanen! :)

Fin kveld til deg Line! :)

Som dagene går sa...

Så spennende å eksperimentere med kameraet. Du har fått det fint til med bildene etter mitt skjønn, men så er æ da ikke ekspert på området. Flott tur dere har hatt.

Julies sa...

Hei !
Ja, det er absolutt fint vær ute - til å være inne i... Her var det nesten 25 minus i dag og det er litt i overkant...
Men det er fint, ja - det er det absolutt. Synd kameraet ligger hjemme de dagene man trenger det .
Ha ei fin uke !

Guttemamma sa...

Jammen er du proff med kamera, Line!! Gøy å se!! Jeg legger meg...nattaklem

eie sa...

Så fine bilder du deler med oss.
Jeg har vært i Trondheim på kontroll i dag,og da måtte vi over fjellet jeg kunne ha tatt mange fine bilder ,men hadde ikke kameraet med meg.Du har to fine barn,kjempe fint og koselig bilde av dem når vi kommer inn på bloggen din.Jeg har en award som jeg vil gi deg,det er den fra Bestahjemmet.Du har kansje fått den allerede men jeg vil også gi den til deg.Ha en fortsatt fin uke.
Klem fra meg...

Lill sa...

Nydelege bilder Line:0) Og i det flotte veret og glade unger, då er liver herleg veit du. Ha ein super torsdag.
Smil frå meg

Torilpia sa...

Ser ut som en perfekt tur .. får meg til å mimre fra mine egne barndomsturer i lysløypa der jeg bodde :o) Vi hadde også ei "lang-løype" uten lys .. litt for spennende noen ganger - hvis vi ikke hadde med voksne vel og merke .. :o)

Kjempefine bilder!!!

Likte innlegget ditt under også - så søte katter - elsker katter og deres særegenhet. Er ikke bare bare å pelle dem på nesen nei :o)

Ha en super torsdag - klemmer!!

Anna Lisa sa...

Fine vinterbilder.
Her lava snøen ned. Skal tru ka tid det har tenkt å stoppe opp!! Eg må måke ut bilen, hadde nemlig planlagt ein tur på bruktbutikken i dag...men føles ut som eg blir innesnøva før eg kjem meg ut.
Ha en fin dag
Klem

Sologbolig sa...

Så fine bilder du har tatt. Her har vi også snø fremdeles, men til uka er det visstnok meldt regn. Uff. Ha ein fin kveld.

Kate-Marita Pettersen sa...

For ei fantastisk stemning du har fanget opp i disse vakre vinterbildene! Og macrofotograferinga er det absolutt ingenting å utsette på, flink er du!
Syns den collagen med ungene var helt herlig med masse god stemning i; det vises at dere hadde en flott tur!
En koselig fredag ønskes dæ fra mæ.)

Black Feathers sa...

Så flink du er til å ta flotte bilden Line. Masse spennende og morsomme bilder. Ser ut til at dere koste dere masse på tur. Her er det skidag for tre av barna, men tempraturen ligger på -14. Solen skinner som bare det så det blir nok varmere for tur gjengen etterhvert. I sekken er det både, ved, kakao, pølser og selfølgelig en tur sjokolade. Hi hi det er no nesten det aller viktigste ;D

Ha en deilig helg ;)

Kathrine sa...

Så flott da:-)) Artige bilder av ufo? Må da være det? Hi..
Kos dere fortsatt. Her er det og fin vinter nå.

Vinterferieklem fra meg:-))

Black Feathers sa...

Så moro at du synes det. Det er jo lilledo som opptar meg litt om dagen og det skal bli bare så deilig med et vegghengt do nede også. Ikke minst lettere å holde rent ;)

Ønsker deg og dine en riktig så strålendes helg ;)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så kjempeflotte bilder :) Skikkelig vinterlandskap, slik som her :)

Lengter etter våren.. :)

Ha ei herlig helg! Godklem :)